Accept privat inkomstförsäkring

ANMÄLA SKADA

Ansök om ersättning

Skadeanmälan kallas de blanketter du behöver skicka in om du vill söka ersättning från någon av våra försäkringar. Blanketterna ser olika beroende på vilken försäkring du vill söka ersättning från.

Ladda ner och skicka in

Här kan du ladda ner skadeanmälan för våra försäkringar. Ladda ner, fyll i och skriv under blanketten. Glöm inte att komplettera med eventuellt efterfrågade dokument, se respektive blankett för mer information. Det går bra att maila in skadeanmälan på skador@accept.se eller skicka till:

Accept
Gustavslundsvägen 147
167 51 Bromma

SKADEANMÄLNINGSBLANKETTER

Ladda ner skadeanmälan för våra försäkringar

Du behöver Adobe Acrobat Reader för att öppna våra blanketter som är i pdf-format.
Om du saknar Adobe Acrobat Reader kan du kostnadsfritt ladda ner programmet här.

Skadeanmälan inkomstförsäkring

Används vid arbetslöshet

Skadeanmälan för avbeställning/avbokning

E-anmälan, svenskt Bank-ID krävs

Skadeanmälan för avbeställning/avbokning

Per post, vid avbokad/avbeställd resa

Skadeanmälan för reseförsäkring

Vid händelse under resa

Skadeanmälan för konkursförsäkring

Vid flygbolag i konkurs

Other language?

Some of our travel related insurances are sold in other languages.

Utbetalningsdatum

28 maj, 2025

För att betalning ska ske i tid måste Accept ha dokumentation från dig senast 5 arbetsdagar före kommande betalningsdatum.

ANMÄLA SKADA

När man ska ansöka om ersättning från en försäkring

Om du är kund hos Accept och har råkat ut för något som kan ge ersättning från din försäkring, ska du ansöka om ersättning. Oavsett vad du råkat ut för kallas det inom försäkringsbranschen för att anmäla skada. Du behöver alltså inte ha skadat dig för att anmäla skada, utan du kan ansöka om ersättning på grund av t.ex. arbetslöshet.

Resebyrå

För att ansöka om ersättning i samband med avbokad resa eller händelse under resa.

Arbetslös

I samband med detta bör du ansöka om ersättning från din inkomstförsäkring.

Cookie Policy

En cookie är en textfil med information som lagras på din dator eller den enhet du använder för att besöka en webbsida. Cookiefilen innehåller vanligtvis namnet på den webbplats som den kommer ifrån och livslängden (d.v.s. hur länge den kommer att lagras på din enhet) samt ett värde som vanligtvis är ett slumpmässigt genererat unikt nummer.

Cookies används för att effektivisera funktionaliteten som är kopplad till en webbsida men även för att samla in information till ägaren av webbplatsen. Cookies möjliggör bättre kundanpassningar på webbplatsen då det går att hålla isär användare från varandra och därmed skapa en mer skräddarsydd upplevelse av webbplatsen. Cookiefilen är inte skadlig, kan inte innehålla virus eller programkod och går inte att koppla till en enskild person eller IP-nummer.

Läs hela vår cookiepolicy här

 

 

Nödvändiga Cookies

Nödvändiga cookies behövs för att vi ska kunna visa webbplatsen och för att du ska kunna logga in. Dessa cookies kan inte stängas av. De ställs in utifrån det du gör på webbplatsen och används för att komma ihåg dina inställningar så att du ska kunna logga in och dina val gällande cookies. De är aktiva under en session och tas bort samtidigt som du stänger ner webbläsaren.

Om du avaktiverar nödvändiga cookies innebär det att du t.ex. måste göra val för cookies varje gång du besöker vår webbplats.

Tredjepartscookies

Tredjepartscookies är cookies som tillhör andra domäner än de som visas i adressfältet. Vi använder tredjeparts-cookies från Imbox för att hjälpa oss att kunna chatta direkt med våra besökare.

Vi hanterar dina personuppgifter varsamt och du måste godkänna vår integritetspolicy innan vi samlar in personuppgifter, inklusive användandet av cookies.

Google Ads: Mäter effektiviteten av Accepts annonseringsprogram på Google.  (Läs mer om Google Integritet och Användarvillkor).

Vi använder tredjeparts-cookies från Hotjar för att förbättra användarupplevelsen.

Läs hela vår integritetspolicy här